Monday, January 30, 2012

bila aku jatuh cinta...


sumber : google

baru habis blogwalking dibeberapa blog yang aku follow. sempat baca 1, 2 entry di setiap blog yang aku jenguk tadi. ada entry yang menarik, aku suka...dan ada juga entry yang biasa2 saja. tapi biasa2 pun, aku tetap suka baca. memang dari dulu aku suka baca blog orang lain..suka mengikuti kisah2 kehidupan seharian mereka.

ada beberapa blog yang aku suka cara penulisannya, ada identiti sendiri. kalau nak banding dengan blog aku ni, bagai langit dengan bumi! aku sendiri tak tahu apa identiti blog aku ni. nak kata diary online, ada pula macam2 info kehidupan, berita, agama dan macam2 lagi. ala2 'ABC' pun ada juga.

pada asalnya aku hanya nak mencatatkan apa2 yang berlaku dalam kehidupan seharian. tapi kemudian aku terfikir pula nak selitkan info2 yang berguna, untuk rujukan aku sendiri. info2 agama pula aku sengaja selitkan sebagai peringatan untuk diri aku yang selalu lalai dan kadang2 buat2 lalai dalam melaksanakan suruhanNYA.

yup! aku memang bukan seorang yang baik pun. baru saja belajar untuk jadi baik. itu pun dalam berjalan ke arah kebaikan, kadang2 boleh terundur kebelakang semula! tu sebabnya aku banyak letak hal2 agama di sini...sedikit sebanyak dapat juga menyedarkan aku yang selalu buat2 lupa ni.

post tentang luahan kehidupan tak banyak sangat sebab aku hanya post yang happy2 saja, yang sedih2 terlalu banyak dalam kehidupan ini, jadi aku malas hendak kenang balik. kalau boleh aku nak saja padam terus dari memori aku segala perkara2 yang unhappy ni.

aku perasan, tentang hiburan memang banyak aku post di sini. nama pun hiburan, sudah tentulah itu lah pengubat segala kesedihan dan tidak gembira dalam diri ku.tv, drama, muzik...memang tak boleh dipisahkan dari aku. aku akan pening2 lalat kalau tak dengar muzik dalam sehari tu...aku boleh sakit kalau tak tengok tv dalam sehari tu...


sumber : google

sebenarnya...aku tak tahu apa motif dan isu utama entry yang aku taip ini. lebih2 lagi ada gambar aqasha di awal2 catatan ini. tajuk juga tidak ada kaitan langsung dengan isi entry ini. apa yang pasti waktu ni, aku tengah dilanda kebosanan yang sangat dahsyat...bosan tahap tapir!!!

2 comments:

apix said...

hehe . xpe2 .. tulis je apa2 pun .. semua saya baca kalau sempat .. insyAllah ..

bz the witch said...

thanks apix..,hehehe