Friday, May 20, 2011

nora elena

sumber : google

lama aku tak tengok drama di tv3, baru2 ni tertengoklah pula di slot akasia. macam best je tajuk dia nora elena. rupa2nya ni adaptasi dari novel meen zulaikha-kasih yang suci. hohoho...boleh tahan ye, nampaknya meen pun dah jadi macam ahadiat akashah dan sharifah abu salem yang mendramakan novel karya mereka.
memang bagus sebab di malaysia ni orang tak berapa suka sangat baca novel. padahal cerita2 novel memang setanding dan kadang2 lagi best dari filem2 yang sememangnya ditulis untuk filem. dengan adanya usaha mendrama atau memfilemkan novel, bolehlah peminat2 filem merasa bestnya kisah2 dari novel juga.
hahaha, tu pandangan aku sendiri, pandangan orang kampung...mungkin berbeza pandangan dan pendapat dengan orang2 di luar sana. apa2 je la... cakap tentang drama nora elena ni, aku dah ketinggalan beberapa episod. sayang sangat...tapi takpe, yang episod2 sekarang pun memang best juga. aku suka watak nora yang dipegang oleh siti saleha.
sebelum ni ramai yang tak kenal siapa siti saleha walaupun dia dah banyak drama yang disiarkan di rtm, tv3 dan astro. aku masih ingat kat fb meen zulaikha bagitahu siti saleha jadi heroin, ada yang tanya siapa siti saleha? tak pernah dengar pun nama tu?! hehehe...sekarang sure orang dah kenal betul siapa gadis fan asia yang bernama ala2 gadis kampung ni.


sumber : google


memang sesuailah watak ni siti saleha yang bawa sebab lukisan watak nora dalam novel ni memang sama dengan gaya dia. aaran aziz? bagi aku la...kalau ikutkan aku tak berapa suka mamat ni, tapi kalau ikutkan dia dengan eid (zul ariffin) aku lagi sangguplah tengok aaron sebagai hero. zul tu...memang sesuai sangatlah dengan watak eid yang kaki cemburu dan ego tu.

No comments: