Monday, December 19, 2011

tidung island












Among the group there are one thousand islands are no less beautiful island with other islands in Indonesia which is a pleasant tourist destination, the island Tidung, that’s the name of this island, the latter often referred to by the backpacker and the community as a back packer Indonesia New Paradise is the largest island among a thousand islands, island residents who have inhabited since the Dutch colonial era is believed to be the place berlindungnya Fatahilah Raden and his troops when it will invade Malacca, the island is called Pulau Tidung which means place of refuge, Raden Fatahillah utilize islands which is on the bay of Jakarta as a place to set the strategy, then until now the island is called Pulau Tidung. Tidung Island is the center of the Thousand Islands District South. The island is inhabited by more than 3 thousand head of the family. Most of the inhabitants berpropesi as a fisherman.

To the east of the island have Tidung Small Island. Now these two islands are connected by a wooden bridge that is very beautiful. We can along the bridge, looking down the clear sea with stunning coral reefs and colorful fish. The length of the bridge is about 2 kilometers. In the vicinity of the bridge there were some local fishermen’s fish kerambah., Though not a tourist island, but the island is very comfortable to be a place of recreation for people who want to enjoy the atmosphere of the island with a low cost.

The clear sea water and white sand on the shores of beautiful beaches to enjoy. Not to mention the charm of a beautiful sunrise and sunset each day.So do not be surprised if the backpacker call this island as a new heaven or new paradise for lovers of community tourism in the country. Swimming and fishing on the island is very pleasant. Visitors can be fishing on the pier or on bridge or hire a fishing boat. So is swimming.

Diving and snorkeling activities are also okay. Especially now widely available equipment rental plus snorkeling and diving guides and small boat. Facilities on the island is quite adequate Tidung also, among others For your lodging problems do not worry. There are many lodgings here. Especially in the past year, construction of new lodging-inn continues to be done by residents to anticipate an increasing number of visitors every week.

If any existing inn is full, we can really stay in the houses of residents. Generally they Wellcome to the guests. If you want to get something to eat can also be purchased at food stalls. There is rice, meatballs, chicken noodle and others. We also can order catering at home resident. They must be willing to accept that our catering messages. About the price, not expensive, really. Only 15-17ribu for a meal.

To reach the island is not too difficult, we can come through the Port of Muara Angke Jakarta or from the Port of Muara Cituis (Rawasaban) Tangerang. To the Port of Muara Angke, we can ride public transportation from Grogol or Kopami of Beos, City. Meanwhile, if passed Tangerang, we can drive colt from New Market Terminal. Both of Muara Port Cituis and from the Port of Muara Angke standby vehicles every day. Vehicle owned wooden boats fishing the Thousand Islands.

It’s just that we have to know his schedule, not to be missed. From Muara Angke, usually ships depart at 07.30. We recommend that passengers have arrived at the pier prior to 0700 because if it is full of direct ship departed without waiting for the schedule. Especially if Saturday. 0600 the ship was often forced to leave because it was already full. It cost only 33 thousand each way, with the long journey of about 2 hours ..
sumber : google

Monday, December 12, 2011

berakhirnya kisah saiful di masterchef malaysia


sumber : google

semalam aku rasa sangat2 sedih masa tengok masterchef malaysia. peserta favourite aku, saiful sudah tersingkir. selepas selamat dari 8 cabaran penyingkiran sebelum ni, akhirnya semalam (kali yang ke 9) saiful terpaksa juga meninggalkan MCM.

bagi aku, rasa macam hilang keinginan nak tengok MCM lagi. dulu tengok pun sebab ada peserta yang aku rasa berbakat macam terrance dan saiful. tapi dua2 pun sudah tersingkir. hilang selera nak tengok MCM lagi... sangat2 takde selera!

actually aku rasa terkilan juga sebab MCM seolah2 memang mahu singkirkan saiful sejak awal2 lagi. tapi selalu nasib menyebelahi dia bila dapat sajikan hidangan yang agak baik setiap kali penyingkiran.

cuma semalam tu, rasa sangat2 tak munasabah je. sudahlah ujian cabaran dorang sangat2 susah...lepas tu penyingkiran pula 2 orang. sangat2 tak adil. lagipun, juri2 semua kata markah dorang semua hampir sama je, apa salahnya selamatkan je semuanya?

aku tak tahulah, tapi dari yang aku tengok asal ada peserta dr sabah, memang takde ampun maaf...terus out. tengok macam terrence, peserta paling berbakat...tp sebab dia terlupa jaga kebersihan masa siapkan hidangan, terus tersingkir tanpa was2 lagi.

mula2 aku tak pertikaikan tapi selepas tu nik micheal buat silap yang sama (abaikan kebersihan) tak pula disingkirkan...siap bagi peluang sekali lagi. huhuhu...nampak sangat2 ada sikap pilih kasih dalam MCM. lepas tu, bila nik micheal masuk uijan penyingkiran lagi, bagi ujian yang tersangat2 la senangnya...SEBUT NAMA2 BUAH-BUAHAN...budak tadika pun boleh lulus dengan ujian ini.

tapi memandangkan nik ni separuh mat saleh jadi bentuk dan nama buah tempatan tak tahu sangat, jadi tersingkirlah. tu pun juri2 terus-terang mereka memang harap nik kekal dalam MCM. see, betul2 berat sebelah kan.

lagi satu, minggu2 yang sudah ada ujian penyingkiran untuk kumpulan merah...entah kenapa semua selamat dengan alasan semua masak dengan sedap! mana tak sedap, ujian masa tu sangat2 senang...iaitu masak hidangan dari negeri masing2...(kecuali zuraidah yg dpt bendera sarawak)...ni pun ujian penyingkiran yang sangat2 senang kalau nak banding dengan ujian penyingkiran semalam. sangat2 tak adil dan berat sebelah.

nak cakap banyak pun tak guna, sakit hati....apa2 pun harap sangat2 saiful dapat gunakan pengalaman dan ilmu yang ada sepanjang di MCM untuk majukan dirinya bila balik di sabah nanti. harap2 juga dia berjaya mencari wang untuk kos rawatan ibunya yang sakit tu.

selamat tinggal saiful...selamat tinggal MCM....