Wednesday, February 9, 2011

novel kau kekasihku-anis ayuni


novel kau kekasihku-anis ayuni

inilah antara novel anis ayuni yang aku suka sangat2 selain novel bayangan rindu. novel kau kekasihku~Anis Ayuni ini, novel ke 5 anis ayuni tak silap akulah. aku beli novel ni 28.3.2008...tengoklah kulitnya agak kusam sikit sebab banyak orang pinjam. isi cerita novel kau kekasihku~anis ayuni ni biasa je tapi bagi aku sangat2 lah menarik sebab anis ayuni mengambarkan hero dalam novel ni rupa sebijik macam farid kamil!

aku bukan peminat fanatik farid kamil pun tapi suka menghayati wajahnya. terutamanya matanya yang macam basah tu...ala2 kuyu...tapi selalu orang kata mata farid kamil 'mata stim'...lantaklah orang nak kata apa kan. apa yang penting, aku suka tengok mata dia tu.

oklah cakap tentang novel kau kekasihku~anis ayuni ini, ceritanya tentang dhira yang tinggal serumah dengan kak fiza. dia mengikut pakej lawatan ke china dengan teman2 sekerjanya airin, li-anne dan benjamin. di sana dia berkenalan dengan zairi yang pada mulanya disangkakan farid kamil.


novel kau kekasihku-anis ayuni

dhira dan zairi menjadi rapat dan saling tertarik. hubungan mereka berterusan bila mereka balik ke kl. tapi dhira perasan zairi kadang2 menghilang dan langsung tidak menghubunginya. tapi kemudian muncul semula dan melayan dhira dengan baik. dari cara zairi mengambil berat tentang dhira, dhira dapat rasa zairi cintakan dia tapi dhira hairan zairi tak pernah pun mengatakannya.

hubungan mereka pun sudah agak kukuh dan dhira berharap sangat zairi akan mengajaknya berkahwin. tapi zairi tidak pernah mahu serius tentang hubungan mereka. tapi bila dia tahu anak bos dhira datang ke rumah ibubapa gadis itu, zairi sangat cemburu dan mengajak dhira berkahwin.

sayangnya perkahwinan mereka tidak bahagia sebab zairi tidak pernah menyentuh dhira. malah zairi juga sering menghilangkan diri dengan alasan buat kerja2 di luar. dhira sangat sedih dengan sikap dingin zairi. dia membuat keputusan untuk berpisah dengan zairi. zairi sangat sedih sebab dia cintakan dhira tapi dia tak boleh buat apa2 sebab zairi sendiri ada masalah besar. dia sebenarnya terkena buatan sihir bekas tunangnya. mengakibatkan zairi tak dapat melaksanakan tanggungjawabnya terhadap dhira.

dhira kemudian meminta bantuan dari kak fiza dengan membawa zairi bertemu dengan seorang ustaz. zairi akhirnya sembuh dan mereka pun berbaik. ending novel ni, dhira kemalangan dan keguguran. tapi mereka tetap bersama juga.

No comments: