Thursday, February 3, 2011

kentang goreng

perhatian, ini bukan blog masakan ye! saja je aku upload gambar2 ni bagi memeriahkan blog. lagi pun entry dengan gambar lagi menarik berbanding yang tak letak gambar, kan. lagipun, ini salah satu, antara perkara yang aku buat sepanjang hari kemarin.


masa ni tiba2 perut lapar tapi malas nakk makan nasi sebab dah makan mee goreng awal2 pagi tu. rasa nak makan snek...tu yang aku pun gorenglah kentang. nasib baik juga kentang segera yang dibeli sabtu lepas masih berbaki lagi. kalau tak, mesti goreng ubi kayu je.


hahaha...snek ubi kayu! sedap apa, ubi kayu pun banyak khasiat...itulah makanan asasi penduduk malaysia masa zaman jepun dulu. jangan main2..! khasiat kentang goreng apa pula ye? hmm, sebenarnya..aku pun tak tahu (tahu bedal je...) tapi mungkin tak berapa baik sebab berminyakkan. biasalah kalau makanan2 berminyak ni mana ada yang baik untuk kesihatan, kan.

2 comments:

armouris said...

info tentang kentang di SIHAT SELALU - Kentang dan Keledek

bz the witch said...

ok, nnti sy tgok info tu..thanks