Tuesday, February 1, 2011

kembali ke dunia blog

setelah lama bercuti dari blogging, akhirnya aku kembali juga ke dunia yang paling aku minati ni. sebelum ni, di sini...aku punya blog yang cukup aku sayang tapi sebab rasa malas nak update, aku tinggalkan macam tu je...gantung tak bertali...hehehe

sepanjang masa tu, dunia maya ku cuma di fb...aku boleh dikira sebagai fb tegar juga. but lama2 aku sedar, dunia fb tak seindah dunia blog. makin lama aku rasa tak selari dengan jiwa ku yang sedikit sensitif pada semua perkara yang berlaku di sekeliling.

ada rakan2 fb yang menjadikan isu2 semasa atau kejadian2 menyedihkan sebagai bahan perbualan santai yang tidak kemana...dan lebih teruk perkara tersebut dijadikan bahan gurauan semata2. mungkin tidak semua begitu...segelintir sahaja. masih ramai yang mengunakan fb sebagai laman sosial untuk berniaga, ini yang aku suka. disamping mencari kawan lama dan baru, dapat juga mempromosikan perniagaan atau page kebajikan dan sebagainya.

lagi satu sebab kenapa aku kembali ke dunia blog...aku suka meluahkan perasaan suka atau duka berkaitan dengan masalah2, isu semasa dan apa2 saja. dengan blog, aku bebas beri apa saja pendapat (tapi jangan lebih2, nanti kena saman pula). selalu, aku tiada tempat untuk menyalurkan segala pandangan ku. dengan blog....segalanya BOLEH.

biarpun tiada sesiapa yang membacanya, aku tak kisah...asalkan diterbitkan di blog ini, sudah cukup untuk memberi kepuasan. lagi pun aku menulis bukan kerana nama...cuma suka2 untuk diri sendiri...disamping merakamkan apa jua aktiviti seharian...mana tahu, esok2 dah nyanyuk, bolehlah aku baca jurnal ini untuk mengembalikan ingatanku...


No comments: