Wednesday, October 7, 2015

Cerpen Cinta Tetap sama-Hani Fazuha

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.


Assalamualaikum...Cinta Tetap Sama adalah cerpen karya Hani Fazuha. Cerpen ni terselit di belakang novel Yang Bernama Cinta...yang aku baca semalam.
Best cerpen ni. Mengisahkan Azad dan Hana yang sudah lama kawan. Tapi kemudian Hana minta putus sebab dia ni dah alim kononnya. Dia anggap Azad tu  tak sesuai lagi untuk dia. Dia siap kata Azad tak boleh jadi pemimpin dalam rumahtangga sebab Azad kononnya tak jaga solat. Hana ni rapat dengan Zura. Zura yang selalu nasihat dia agar tinggalkan lelaki macam Azad itu.

Azad rasa tercabar juga tapi dia putuskan juga hubungan dengan Hana. Selepas beberapa lama mereka jumpa di kampung semula. Azad terus mengaku masih sayang Hana. Dia hantar rombongan meminang. Hana sebenarnya rasa hidupnya sepi sejak putus dengan Azad. Akhirnya dia terima Azad.

Lepas kahwin, barulah Hana tahu Zura tu lesbian. Perempuan yang hanya berselindung disebalik tudung labuhnya. Zura ni jahat. Dia suka Hana tu yang dia hasut Hana bencikan Azad dulu. Masa Azad takde, Zura datang serang Hana. Hana cedera di pipi. Lepas tu Hana jadi down sangat. Dia juga tak suka Azad tengok muka dia yang berparut itu. 

Ok lebih kurang macam tulah ceritanya. Awal2 lagi aku dah jatuh hati dengan Azad. Punyalah baik dan penyabar dia ni. Layan Hana yang tiba2 fikiran terganggu itu. Aku rasa banyak2 hero novel Hani Fazuha, nilah hero yang aku suka. ok, chow dulu...bye

No comments: