Sunday, March 24, 2013

novel pergilah sepi-fauziah ashari


novel pergilah sepi-fauziah ashari

novel pergilah sepi-fauziah ashari ni antara novel alaf yang terawal aku miliki. masa tu aku suka sangat novel pergilah sepi-fauziah ashari ni. cover pun cantik, tepi pantai. masa ni tak banyak pilihan novel, tak silap 2 novel je alaf 21 terbit dalam sebulan. novel pergilah sepi ni novel pertama fauziah ashari yang aku baca sebelum ombak rindu.

novel pergilah sepi-fauziah ashari ni mengisahkan tentang afiqah yang frust bercinta dengan zek. lepas tu dia ni bermasalah dengan azi rakan serumahnya yang selalu mengajak teman2 lelakinya datang ke rumah. syafiq pula anak orang kaya yang ditunangkan dengan zuraini, pilihan ibunya. syafiq kemudian ternampak afiqah di airport dan terus jatuh cinta. dia gila bayang dengan gadis yang dia tak kenal tu. syafiq ni kawan azi, satu malam tu dia datang cari azi dan tak sangka terjumpa afiqah. kemudian dorang kena tangkap basah.

sebenarnya dah lama rumah sewa tu kena intip pegawai maksiat sebab gara2 azi yang selalu bawa lelaki datang rumah. tak sangka pula afiqah dan syafiq pula yang  terkena. tapi syafiq tak kisah dan sedia kahwin dengan afiqah. afiqah terpaksa setuju dan sangat sedih bila ibubapa sendiri memandang serong padanya. lepas kahwin syafiq layan afiqah dengan baik tapi afiqah masih tak dapat terima syafiq. mereka kemudian gaduh bila syafiq cemburu dengan zek.

adik beradik dan ibu bapa syafiq pun mula tak suka syafiq bila izham teman lelaki salina buruk2kan afiqah. tapi akhirnya mereka tahu juga izham tu dah kahwin dan saja burukkan afiqah sebab takut afiqah buka rahsia izham yang dah berkeluarga tu. akhirnya mereka berbaik juga. 


1 comment:

Izana Azizan said...

Salam, saya berminat nak beli novel ney. Boleh awak jualkan dekat saya?
saya sanggup bayar dgn harga asal pon. Hubungi saya di num ney 017 5773143 atau hyepo.tehayam@ymail.com