Thursday, March 14, 2013

novel kejora di langit cinta-anis ayuni

novel kejora di langit cinta-anis ayuni

novel kejora di langit cinta-anis ayuni~ini novel anis ayuni yang ke11. cover novel ni langsung tak cantik...entahlah, macam tak menarik je aku tengok. tapi tajuk ada kejora2 memang superb.lain sikit dari tajuk2 novel anis ayuni yang sebelum2 ni. lepas tu novel ni ada bookmark dan poskad lagi. suka sangat...teringat dulu2 semua novel alaf ada bookmark free diselitkan.

novel kejora di langit cinta-anis ayuni mengisahkan tentang nur faradila dan khalish. mereka jumpa di kota mekah, masa tunaikan umrah. sejak tu mereka mula tertarik cuma khalish ni macam slow sikit...dah bertahun baru tunjuk betul2 serius nak bercinta dengan faradila. khalish ni duduk di terengganu jadi susah sikitlah nak jumpa dila yang duduk di kl. 

lepas tu, datuk azlan suka pula pada dila. datuk azlan ni bapa pelajar di sekolah dila. dila ambil berat dengan pelajar2nya termasuk ibrahim hakimi (anak si datuk azlan tu). siap bagi tuisyen khas lagi di rumah dila. haneen adik dila meninggal dalam kemalangan. dila sangat sedih dan mak dila pun mengalami kemurungan. dila kemudian bawa rania tinggal dengan mereka. rania ni anak bapa dila dengan isteri keduanya dulu. mula2 mak dila tak terima tapi lama2 terima juga budak tu yang seolah menganti kehilangan arwah haneen.

khalish dan dila kahwin, mak dila agak sedih sebab perkahwinan itulah yang ditunggu2 oleh arwah haneen dulu, dia memang sudah lama berharap dila menerima khalish. mak dila pula akhirnya kahwin dengan datuk azlan. akhir cerita, khalish buka butik di kl sebab tak mahu berjauhan dengan dila lagi. the end...

komen~aku suka novel kejora di langit cinta-anis ayuni ni. tiap novelnya tak pernah menghampakan...cerita pun tak boring, sentiasa ada kelainan. tak rugi beli. aku sedih masa haneen mati...rasa macam tak patut je anis ayuni matikan watak haneen dengan tragedi tu. tapi mungkin nak bagi real, sebab dalam hidup kita ni selalu berlaku perkara2 yang tak kita jangka. novel ni pun banyak cerita tentang batik2 lukis tangan. kira dapat jugalah sedikit ilmu bila baca novel ni.

cuma...aku tak berapa masuklah dengan nama khalish tu. semacam je aku rasa, pelik...tak sedap, tak hensem, tak macho...kena pula kerja dia lukis batik! err...tapi tu masalah akulah...tiap pembaca mesti ada rasa lain2 bila baca novelkan. apa pun aku memang suka novel kejora di langit cinta-anis ayuni ni... tak sabar nak tunggu novel terbaru anis ayuni lagi.  

No comments: