Sunday, June 12, 2011

konsert kenangan AFnil

sumber : google

semalam tengok konsert kenangan AFnil ni..seronoklah juga sebab dapat tengok pelajar2 af sebelum2 ni. kalau nak banding af yang lepas2 dengan af9 ni, aku lagi suka af yang lepas2...especially af4 dan af5. konsert tadi merangkumkan 9 pelajar dari musim af1-af9.

untuk af1, rosma yang nampak cute sangat. dulu dalam af1 aku tak nampak sebab kat rumah takde astro. ok juga persembahan dia. zarina pula mewakili af2 dengan lagu dangdutnya. zarina juga yang menang kereta pesona.
pada akulah, aku tak enjoy pun persembahan zarina. biasa2 saja...takde yang menarik pun. kalau nak banding, persembahan diddy, ain, rosma lagi nampak bersungguh2 dan menarik. tapi...tak tahulah kenapa zarina yang dipilih.
af3 diwakili oleh kefli. masa af3, aku suka juga dia ni sebab suara dia kira mantap jugalah masa tu. tapi tadi....ya ampun, hancur lagu faizal tahir dibuatnya. macam ayam berkokok pun ada. macam orang mabuk melalak pun ada. entah apa kena dia tu. af4, diddy dengan lagu biar bulan berbicara. kay pun ada naik ke pentas juga. sampai pak nil banyak mengalirkan air mata masa tu.
af5...hahaha...ni yang aku suka sebab team produksi pilih shawal sebagai wakil. wah! rindu sangat nak tengok dia nyanyi. teringat zaman2 af5....masa dia nyanyi lagu 'harapan'...huhuhu. tapi paling syok, diari lah. suka dengan keletah dan kenakalannya dengan noni. sweet couple lah masa tu...minah jepun dengan mamat korea fans dorang gelar.

sumber : google

aku memang suka la 'shanon' masa tu...enjoy je tengok diari waktu tu. tadi shawal bawa lagu krispatih 'bukan aku'. noni tiba2 muncul...seronok sangat tapi sayangnya kejap je. patut bagi peluanglah mereka berduet ke...tepuk amai2 ke....hahahaha....over pula aku ni...kikikikiki
untuk af6, ika pula yang dipilih...aku malas tengok budak ni ek semacam je. entah kenapa dia boleh dipilih. macamlah takde pelajar lain. mama rina, stanley dan lyana kan ada. pasal tak bagi peluang pada mereka. ni si budak tadika tu pula! argggghhhh...part ni aku memang tak puas hati.
af7, aku memang puas hati sebab zizi...tapi kalau betul2 pilihan yang best...rubisa lagi aku suka. apa pun ok jugalah persembahan zizi tadi. af8 pula ain...ni lagi yang aku suka. sedih sangat2 masa tengok dia tersingkir tahun lepas. tak dapat lupakan masa dia buat persembahan lagu 'kawan' tu. best sangat...
raqib af9, rasa macam baru sangat...biasa2 je. masa clip raqib ditayangkan, baru aku perasan dia ada bawa lagu sofaz (lagu tema nora elena)...aku tak tahu tajuk lagu tu. hahaha...nampak sangat aku memang tak pernah ambik perhatian pada budak alim ni masa dia masih dalam af9!
aku rasa lepas ni mesti semua orang aka rindu af...sana sini cakap benci af, tapi tengok af juga...huh! cakap tak serupa bikin! walaupun af cuma hiburan semata2 tapi sekurang2nya menceriakan juga bila tengok macam kejutan. tapi untuk af9 ni segala kejutan tak ada makna langsung. semua nampak dirancang.
tengoklah 9pm nanti konsert finale...dah sah2 juara seperti yang dirancang fina dan hazama. lena dan azri cuma buat syarat je...kesian. tapi apa pun lena dan azri, 2 pelajar yang sebenar...nampak bersungguh2 dalam persembahan.
selamat tinggal af...

No comments: