Thursday, January 3, 2019

Cara Delete Akaun Instagram Untuk Sementara

Assalamulaikum? Hallo, blog!

Baru2 ini saya delete Instagram lama saya. Kemudian saya terfikir, ada baiknya saya buat tutorial berkaitan instagram dulu sebelum saya delete akaun saya itu. So saya pun cubalah print screen langkah2 untuk mendelete insta.

Ok, Ada tak sesiapa yang nak padam akaun intsagram untuk sementara waktu? Tapi tak tahu macam mana caranya? Di sini saya share cara delete akaun instagram untuk sementara. Bila2 masa korang nak berInstagram semula, bolehlah login aje.

Mula2 sekali, korang buka laman web Instagram melalui pc atau laptop. Sebab button untuk delete instagram tak ada dalam aplikasi tu. Boleh juga buka melalui smartphone korang. Google dan buka instagram dengan paparan laman web.

Login ke instagram korang

Cara Delete Akaun Instagram Untuk Sementara
 
Kemudian di Instagram korang akan terpapar macam dalam gambar di bawah. Tinggalkan dulu Instagram korang dan buka paparan baru dan google Instagram Help Center.

Klik Instagram Help Center

Dan korang akan dapat paparan macam di bawah ini. Klik Mengurus Akaun Anda seperti yang saya tanda di gambar bawah.


Kemudian klik Padam Akaun Anda

Klik seperti yang saya tanda dalam gambar

Kemudian klik Instagram.com

Memandangkan korang dah login sebelumnya, Instagram korang terus terpapar. Sila klik icon yang saya tanda anak panah tu di Instagram korang.

Kemudian klik edit profile

Klik Temporarily disable my account

Pilih alasan korang nak padam instagram

Masukkan password dan klik temporarily disable my account

Kemudian pilih yes dan selesai... 😺

Semoga entri Cara Delete Akaun Instagram Untuk Sementara ini dapat membantu korang yang berniat nak berehat untuk sementara waktu dari asyik melayari instagram. Kalau nak share entri ini juga, silakan. Semoga dapat memberi manfaat pada yang lain 😻

No comments: