Thursday, April 9, 2015

Novel Prince Charming ~ Ratu Bulan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.

Novel Prince Charming ~ Ratu Bulan

Assalamulaikum? Hallo, blog!

Lama tak buat entry baru. Malas nak mengadap lappy sebab line selalu siput! Oklah, saya nak cakap tentang novel Prince Charming karya Ratu Bulan. Novel lama tapi saya baru aje baca awal tahun ini. Kelambatan betul bilang urang sabah 😁. Novel yang saya beli ini dah masuk cetakan yang ke 9, tahun 2012. Cetakan pertama 2010...lama dahkan? Tapi novel ini sangat2lah laris. Kalau tak laris takdenya cetak sampai kali ke 9. Hebat tak? 

Tahun 2010 dulu ada kawan pinjamkan saya 3 buah novel, salah satunya novel Prince Charming. Kawan saya datang kejap aje, jadi saya tak sempat baca ketiga2 novel tu, cuma sempat baca dua aje. Yang tak sempat tu novel Prince Charming. Tapi masa tu saya taklah sangat terkilan sebab rasa macam tak best aje. Hinggalah saya terbaca beberapa bab di blog Ratu Bulan, terus minat pulak. Cari kat kedai tak pernah jumpa. Tak sangka pula hari tu pergi POPULAR terjumpa novel ini. Terus ajelah beli.

Saya malas nak buat review dan sinopsis sebab dah berjuta orang buat review dan sinopsis novel ini. Kalau nak baca bab awal pergi aje blog Ratu Bulan. Masa baca novel ini, nostalgia sikit masa zaman sekolah saya dulu. Cerita ini berkisar tentang pelajar sekolah menengah yang ada kelab bola sepak. Pengurusnya pula perempuan. Saya suka cerita ini, macam misteri sikit tapi tak misteri. Macam mana nak cakap ye? Ahh...baca ajelah novel ini mesti faham apa maksud saya. Heronya nama Nazrul. Heroin dia pula Nurul. Saya suka Nurul ini sebab dia sorang aje tak percaya carta Prince Charming itu. 

Sebenarnya saya suka baca karya2 Ratu Bulan. Semua yang dia tulis di blog, habis dah saya baca. Tapi susah nak jumpa novelnya di sini. Ok, dah habis idea. K, bye.

1 comment:

Jjk said...

Assalam boleh saya tahu ..adakah buku itu dijual?jika ye syaa berminat utk membelinya