Friday, April 17, 2015

Cantiknya Simpang Mengayau (Tip Of Borneo) ~ Part 2

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.

Ini sambungan n3 semalam. Cantiknya Simpang Mengayau (Tip Of Borneo) ~ part 2. Ok, lepas lepak lama di atas puncak simpang mengayau tu, tibalah masa nak ke pantai pula.. Mulalah melangkah dalam terik matahari untuk kembali ke tempat letak kereta. 
 

 Sempat lagi singgah di sini. macam pelantar pun ya juga. Panas sangat tapi sebab excited dengan keindahan tempat ni, pergi juga ke tempat yang baru di buat ni. Sebab masa tu tengahari jadi cuma kitaorang yang layan pemandangan di sini. Semua orang berlindung di pondok atau bawah pokok. Kitaorang aje yang macam sakai berpeleseran. Tengahari buta pula tu. Siap berposing macam-macam kat sini.



Pantainya dekat aje. Depan pantai tu banyak chalet dan kabin untuk kemudahan pengunjung yang nak menginap. Kat sini ramai pelancong asing.


cantikkan pantainya...air lautnya warna hijau lagi. Memang mengasyikkan duduk kat sini. Kat sini kita orang makan2 bekal yang di bawah dari rumah. kira macam picnic la kononnya.
tengok budak baju merah ni...teringin sangat nak mandi tapi takde kawan. Jadi tengok je la orang lain mandi.

cantikkan pemandangannya...
Cantiknya Simpang Mengayau (Tip Of Borneo)


Puas dah menikmati pemandangan cantik di Simpang Mengayau, kita orang pun pulang. Teruskan perjalanan, singgah kejap di tepi jalan untuk beli jagung. Banyak gerai tepi jalan yang jual jagung bakar. Tengok gambar kat bawah ni, tu nampak berasapkan. Tu tengah bakar jagunglah tu.

kraftangan pun banyak di jual di sini


masa pulang ni, kami pergi ke Kota Marudu. saja jalan2 sambil cari makan! Memang perut lembu betul. Tak cukup makan masa di Simpang Mengayau , ni nak sumbat makanan lagi. Aku ikut ajelah. Makanan di restoran ni murah aje. Terkejut aje tengok harganya makanannya. Tapi aku lupa nak ambil gambar makanan pula. Maklumlah sibuk aje berbual tentang Simpang Mengayau tu.


Lepas dari Kota Marudu terus sambung perjalanan pulang. Sampai KK, sempat lagi singgah kejap di Karamunsing. Dengan kaki yang rasa nak tercabut, gagah juga melangkah masuk dalam ni.



Karamunsing...masa ni nak naik tingkat atas tengok2 barangan komputer


Lepas dari Karamunsing, sambung perjalanan lagi. Sampai Putatan, singgah di Restoran Sinar Mustika tapi dah nak tutup. Awal tutup pula padahal baru 9 lebih masa tu. Carilah tempat makan lain di bahagian area Giant dan Servey tu. Ada restoran Tomyam. Aku lupa nama restoran tu tapi tomyam dia sedap sangat.



Antara menu yang di order. Baru perasan, lupa ambik gambar tomyamnya!

 Lepas dari restoran ni, terus sambung perjalanan pulang. Sampai rumah mandi dan tidur. Penat gila...ok habis.

No comments: