Friday, May 8, 2015

Jalan-Jalan Cari Novel

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.


Minggu lepas pergi kk sempena cuti 1 mei tu. Niat di hati mau beli novel sebab sakit jiwa tengok fb...kebanyakan kawan yang duduk di west semua post pasal PBAKL. Gila, untung habis orang sana sebab dapat beli novel murah (20% - 60% diskaunya). RM100...sudah berapa buku kau dapat beli? Memang borong habislah kalau aku ada di sana. Cubalah ada pesta buku macam tu di sini, kan bagus.

Terpengaruh dengan PBAKL, aku pun mau beli novel banyak2 bila sampai KK. Hari pertama sampai terus pergi Eaton's. Novel tak berapa banyak...macam takde stok yang baru2. Rak pun banyak kosong. Tapi aku perasan Eaton's macam tak banyak jual novel macam dulu2 lagi.. Kalau dulu novel sampai berlambak atas lantai. Siap jual murah lagi. Di rak pun penuh. Dari depan kedai dah nampak jualan novel. Sekarang kena pergi belakang, baru nampak rak novel.

Memandangkan novel tak banyak dan senarai novel yang aku nak beli pun tiada di Eaton's, aku pergi naik ke palm Square masuk kedai POPULAR. Sekali lagi rasa kecewa bila rak di kedai ni pun banyak yang kosong. Lagi teruk dari Eaton's... Terus tiada mood nak beli. Pulang rumah dengan rasa kecewa.

Hari kedua, pergi 1Borneo pula. Mula-mula terus pergi kdeai buku Times. Berganda lagi kecewa bila di situ pun tak rak novel melayu kosong. Padahal hari tu bertimbun novel melayu dekat tepi pintu masuk. Kecewa betul aku... Lepas tu pergi Harris tapi tutup. Hurmm...hujung2 naik tingkat atas masuk POPULAR. Sini pun sama juga...novel tak banyak. Mungkin sebab PBAKL jadi stok novel tak dapat hantar ke sini buat sementara. Aku agak macam tulah.

Banyak novel yang aku senaraikan tapi satu pun tak ada. Frust sangat. Sudahnya aku capai 2 novel aje untuk dibeli. Jauh-jauh datang macam pelik pula, kalau tak beli apakan. Aku beli novel Seseorang Untuk Dinikahi dan novel Kalau sayang katalah sayang.
 



Inilah novelnya. Hari ni baru dapat upload. Dah habis baca Kalau Sayang Katalah Sayang. Seseorang Untuk Dinikahi tu baru mula baca semalam. Tapi perasaan tak tepi novel tu macam novel lama? Nampak macam rosakkan? Tu sebab novel ni aku simpan dalam beg plastik aje. Campur dengan barang lain yang di letak di belakang hilux. Dalam perjalanan pulang tu hujan...terpaksa bungkus semua barang di belakang tu dengan plastik sampah yang hitam tu. Air bertakung sikit di lantai belakang tu, ada masuk dalam beg plastik... tu yang novel aku ni pun kena... Jadilah macam dah lama tepi buku tu.


Hari ke-3, masa pergi di KK Plaza, sempat merayau di area segama tu. Ada satu kedai buku yang selalu juga aku masuk kalau jalan2 di kawasan ni. Happylah kononnya, sekali tengok TUTUP! Astaga...memang kecewa jak kerja aku di kk hari tu! Apa boleh buatkan. Mungkin lain kali saja.

 

No comments: