Friday, May 8, 2015

Jalan-Jalan Cari Novel

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.


Assalamulaikum? Hallo, blog!

Minggu lepas saya pigi kk sempena cuti 1 mei. Niat di hati mau beli novel sebab sakit jiwa tengok status peminat novel di fb yang tinggal di west semua post pasal PBAKL. Gila bah, untung habis orang sana sebab dapat beli novel murah (20% - 60% diskaunya). RM100...sudah berapa buku kau dapat beli? Memang borong habislah kalau saya ada di sana. Cubalah ada pesta buku macam tu di sini, kan bagus.

Terpengaruh dengan PBAKL, saya pun mau beli novel banyak2 bila sampai KK. Hari pertama sampai terus pergi Eaton's. Novel nda berapa banyak...macam tiada stok yang baru2. Rak pun banyak kosong. Tapi saya perasan Eaton's macam nda banyak jual novel macam dulu2. Kalau dulu novel sampai berlambak atas lantai. Siap jual murah lagi. Di rak pun penuh. Dari depan kedai sudah nampak jualan novel. Sekarang kena pi belakang, baru nampak rak novel.

Memandangkan novel nda banyak dan senarai novel yang saya mau beli pun tiada di Eaton's, saya pigi naik ke palm Square masuk kedai POPULAR. Sekali lagi rasa kecewa bila rak di kedai ni pun banyak yang kosong. Lagi teruk dari Eaton's. Terus tiada mood mau beli. Pulang dengan rasa kecewa.

Hari kedua, pergi 1Borneo pula. Mula-mula terus pigi kedai buku Times. Berganda lagi kecewa bila di situ pun rak novel melayu banyak kosong. Padahal hari tu bertimbun novel melayu dekat siring pintu masuk. Kecewa betul saya... Lepas tu pergi Harris tapi tutup. Hurmm...hujung2 naik tingkat atas masuk POPULAR. Sini pun sama juga...novel nda banyak. Mungkin sebab PBAKL jadi stok novel nda dapat hantar ke sini buat sementara. Saya rasa begitulah.

Banyak novel yang saya senaraikan tapi satu pun tiada. Frust betul saya. Hujung2 saya capai 2 novel saja untuk dibeli. Jauh-jauh datang macam lain pula, kalau nda beli apa2kan. Saya beli novel Seseorang Untuk Dinikahi dan novel Kalau sayang katalah sayang. Harap2 best ceritanya.



Naa..inilah novelnya. Hari ini baru dapat upload. Sudah habis baca Kalau Sayang Katalah Sayang. Seseorang Untuk Dinikahi itu pula baru mula baca semalam. Tapi kamurang perasan ka siring novel tu macam novel lama? Macam rosakkan? Tu sebab novel ni saya simpan dalam beg plastik saja. Campur dengan barang lain yang ditaruh di belakang hilux. Dalam perjalanan pulang itu hujan. Terpaksalah bungkus semua barang di belakang itu dengan plastik sampah yang hitam tu. Air bertakung sikit di lantai belakang  dan masuk dalam beg plastik. Itulah yang novel saya ini pun kena sikit basah.


Hari ke-3, masa pergi di KK Plaza, sempat merayau di area segama tu. Ada satu kedai buku yang selalu juga saya pigi kalau jalan2 di kawasan ini. Happylah kononnya, sekali tengok TUTUP! Astaga...memang kecewa jak kerja saya di kk hari tu! Apa boleh buatkan. Mungkin lain kali saja. K, bye.

No comments: