Friday, May 15, 2015

Novel Yang Dia Pilih

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.


Assalamualaikum dan salam jumaat...
Novel YANG DIA PILIH, dua hari lepas aku habis baca. Oklah...berbaloi beli sebab ceritanya tak menghampakan. Jalan cerita biasa aje...konflik cuma tentang gangguan dari pihak ke-3 dan masalah salah faham dan tak berterus-terang.

Awal-awal aku dah suka Hareez...seorang lelaki yang agak sosial mulanya tapi lepas terperangkap dengan Melisa dia berubah. Balik Malaysia, jatuh cinta dengan Lya pula. Tapi Lya akhirnya kahwin dengan Zhafran pula. Kesian gila...nasib baik dia ni tabah walaupun susah sangat nak lupa Lya. Macam mana nak lupa kalau Lya tu jadi adik ipar sendiri? Mau kau tak gila. perempuan kau suka sentiasa ada depan mata tapi tak boleh kau nak dekat?

Susahkan? Tapi Hareez dapat juga mengharungi semua tu. Lepas tu jatuh suka dengan Fatia pula. Aku suka kisah mereka tapi geram sangat bila Fatia jauhkan diri sebab salah faham...Hareez pula terus bagi masa untuk Fatia. Nasib baiklah beberapa bulan kemudian dorang dah jadi baik. Hareez memang suami yang baik dan tak bertindak terburu-buru. Fatia kena tangkap dengan Tengku Badri, dai masih cool walaupun dah rasa nak membunuh. Jahat betul Fazura dan Tengku Badri tu. Memang sesuai jadi adik-beradik. Ending, semuanya baik dan bahagia...

Ini kali pertama aku beli novel Hani Fazuha. Lepas ni nak beli novel dia yang lain pula.


No comments: