Wednesday, November 16, 2011

masterchef malaysia

sbetulnya bosan suda aku menengok blog ni, kalau kertas suda aku buang dan bakar! nda tau kenapa...tp ada feeling yg nda sedap bila aku mau buat entri. suda la tu, asal aku buka blog ni terus my otak blank! padahal sbm buka, punya byk idea mencurah2...kin panas tul.

aku ada tengok masterchef malaysia...mcm syok pula ditengok, masak2 lepas tu disingkir. tadi mastura yang tersingkir, maggie dimasaknya biasa saja. naa...tu la nda campin, cuba dia masak martabak maggie...mesti kalah tu maggie si zamir tu...hahaha. tp ok juga la, biar tersingkir tp banyak suda yg dia belajar masa dlm masterchef tu.

lepas ni siapa pula tersingkir? harap2 novelis tu...malas ku tgok, trep2 hebatlah...bercakap pun ek! aku kalau suda ada gaya2 ek lepas tu ckp tu 'besar' memang aku 'X' terus. lagi si nik tu...mau ku ketuk sama saji...keluar sdh ke'trep'annya. nda habis2 mengomen si izani. tunggu la bila kau jadi ketua...keluar juga lagak mu tu!

chef lain, ok2 juga la...aku paling kagum sama si saiful tu. latar belakangnya tu yang menarik...asal kg, penoreh getah tapi campin dalam masakan barat. bukan alang2 tu...minta2 la nda tekeluar minggu depan. jgn jadi mcm si terrence....punya sayang terkeluar. nda sgka btul. tp jadi pengajaran la tu sama dia...tersingkir sebab nda ambil berat tentang kebersihan!

aku pun rasa mau mendalami bidang masakan...hahahaha. tp bukan sbb terpengaruh dgn masterchef ni. sbtulnya, aku rasa tcabar bila my uncle komplen semua makanan yg aku masak hari tu nda sdap langsung. sentap juga aku sbb masa tu ramai org tp buat2 lek jak. biarlah, skurang2nya aku buat smua keja tnpa bantuan siapa2. lagi, aku jadi kn kata2nya smngat utk aku mbaiki dan mcuba blajar lbih byk lagi ttg masak2 ini! chayoi2....

No comments: