Sunday, April 14, 2013

puh jih shih buddhist chinese temple, sandakan

ahad lepas aku jalan2 di tokong puh jih shih. tokong ni di area tanah merah (nama tempat tu 'tanah merah' bukan tanahnya yang merah ok ). lebih kurang 4km dari pusat bandar sandakan. lokasi tokong ni atas bukit (100meter dr tanah merah) dan berhadapan dengan laut. cantik kawasannya...

aku dah pernah buat entry tentang tokong ni sebelum ni. klik SINI kalau nak tengok entry lama tu. tak la banyak bezanya cuma kali ni, aku banyak snap gambar dan menghayati pemandangan yang cantik2 ni. masa pergi dulu tu, rasa teragak2 sebab ramai orang masa tu. kali ni cuma ada beberapa orang saja di tokong tu. mudahlah nak tengok2 semua tempat.

ini sebahagian gambar yang aku ambil. banyak lagi tapi tak dapat nak upload semua. next entry, baru aku upload bakinya. 


teluk sandakan

puh jih shih buddhist chinese temple, sandakan 

penempatan di Tanah Merah

kat hujung sana tu, bandar sandakan

puh jih shih buddhist chinese temple, sandakan 

puh jih shih buddhist chinese temple, sandakan 


puh jih shih buddhist chinese temple, sandakan 

puh jih shih buddhist chinese temple, sandakan 


No comments: