Sunday, September 22, 2013

Novel Tertulis Buat Kita ~ Dhiya Zafira

Novel Tertulis Buat Kita ~ Dhiya Zafira

Salam pagi ahad, awal2 lagi dah mengadap blog...nak buat entry tentang novel2 yg aku dah baca. sejak minggu lepas nak buat tp tak ada masa pula. Novel Tertulis Buat Kita ~ Dhiya Zafira ni aku beli sebab suka heronya seorang tentera. Kisah ni sambungan dari novel jauh kau pergi. Tapi aku tak pernah baca novel tu pun. Dalam novel tertulis buat kita-dhiya zafira ni, mengisahkan tentang Jimmy (Mejar Najmi Hariri) yang menyamar sebagai orang biasa dan bercuti di Langkawi. Di sana dia bertemu dengan Auni dan jatuh cinta.

Auni tak suka tentera sebab abangnya mati kena tembak. Abang dia ni jahat tapi Auni tetap dendam dengan tentera. kebetulan yang bunuh abang Auni tu Jimmy. Jimmy menyamar sebab ada misi nak hapuskan saki baki kumpulan penjahat yang dia join dulu. Masa tu pun dia menyamar juga dan masa tulah dia geng dengan abang Auni. Auni dan Jimmy kahwin tapi lepas Auni tahu Jimmy tu pembunuh abangnya, dia pun perangkap Jimmy dan bersubahat dengan geng penjahat tu. 

Dia tembak Jimmy. Lepas tu Auni mengandung dia keguguran. Mulanya dia nak gugurkan anak tu sebab marah dengan Jimmy tapi dia insaflah konon2nya. Hubungan mereka makin tegang tapi endingnya mereka berbaik juga lepas semua kes selesai, mereka pergi lawat kubur abang Auni tu.

komen~tebal novel Tertulis Buat Kita ~ Dhiya Zafira ni, banyak babak2 aksi bersesuaian dengan cerita komando dengan penjahat. Aku tak berapa nak ingat babak2 yang sepenuhnya. Biasalah...aku ni cepat sangat lupa. Kebetulan masa ni ada beberapa novel lain yang aku baca. Habis cerita bercampur aduk...hihi. Nak belek buku tu semula, rasa malasla pula. Tapi novel ni memang bestlah juga. Tak rugi beli...aku pun memang suka Dhiya Zafira ni cuma tak semua novelnya aku ada.

Ok korang yang minat novel jenis macam ni, silalah beli novel Tertulis Buat Kita ~ Dhiya Zafira ni. Tak rugi beli tau...cerita best....

No comments: