Saturday, January 17, 2015

Novel My Indo Chick-Marissa

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.

Novel My Indo Chick-Marissa

Assalamulaikum? Holla blog!

Ini novel ketiga yang saya baca tahun ni. Ambik masa yang lama untuk habiskannya. Padahal, novel ni taklah tebal mana pun. Selalu novel nipis macam ni tak sampai sehari dah habis. Tapi ni ambik masa berhari2 pula. 

Sebenarnya saya hilang mood nak baca novel ni sampai habis. Entah, saya rasa novel ni tak best. Tajuknya dah cantik, tambah cover pun pemandangan yang cantik...tapi ceritanya kurang best. Menyesal pula ambil buku ni masa jualan di 1B hari tu. Padahal saya dah ambil novel Seseorang Untuk Dinikahi-Ratu Bulan, tapi nampak novel Marissa ni saya terus letak novel si Ratu Bulan tu. Saya pilih novel Marissa ni sebab sebelum ni saya ada baca novel dia YANG MANIS. Best novel tu, simple aje ceritanya tapi best sangat. Sebab tu saya beli My Indo Chick dengan rasa yang teruja...mesti best.

Tapi bila baca, terus kecewa. Dah lama nama heroin pun Indah, hero pula Gibran. Hurmmm...tambah hilang feel. Tapi saya gigih juga habiskan novel ni. Nasib ada seorang lagi hero yang nama RAY. Saya baca sampai habis sebab suka RAY aje. Dia kacak dan rambut panjang. Jadi terbayanglah mamat hensem dan rugged. 

Ini sinopsis yang saya copy paste dari blog KAKI NOVEL

RAY jejaka tampan yang sudah bertahkta dalam hati Indah Natasya sejak mula, sering saja membuatkan kepala Indah serabut dengan kerenahnya yang selamba dan sedikit angkuh. Tapi disebabkan sayang, Indah pendamkan saja. Mahu diapakan lagi? Nasib badanlah… Siapa suruh gatal bercinta dengan lelaki kerabat diraja itu?
“Awak tak takut ke kalau-kalau ada artis yang berkenan kat saya? Manalah tahukan…” - INDAH NATASYA
“Awak, tak ada artis yang berkenan kat awak tu. Kalau adapun, sah artis tu hilang skru. Percayalah, selain saya, tak ada siapa yang sanggup ambil awak jadi kekasih.”- RAY
“Tapi awak jangan menyesal nanti.” - INDAH NATASYA
“Jangan nak perasan lebih-lebih. Tengok cermin dulu kalau masih tak sedar diri. Lawak betullah awak ni.” - RAY
Namun kehadiran Gibran Alias, seorang pengurus artis membuatkan pandangan Indah Natasya tentang lelaki dan cinta berubah sama sekali. Rupa-rupanya ada yang lebih istimewa daripada Ray.
“Nama saya Gibran Alias. Umur saya 30 tahun. Saya pengurus artis syarikat Prime Rekod. Dan saya handsome orangnya.” - GIBRAN ALIAS
Aduhai, serius tak boleh blah mamat ni. Suka buat Indah ketawa, suka buat perasaan Indah berbunga-bunga. Tetapi hati Indah hanya ada satu. Mana boleh dilapah jadi dua? Dan satu-satunya hati itu mahu diserahkan kepada siapa? Kepada Ray yang bajet bagus itu atau kepada Gibran yang ala-ala kadar saja? Entahlah…
   

No comments: