Friday, January 2, 2015

Pameran Dan Jualan Buku POPULAR Di 1Borneo


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم / Bismillahirrahmanirrahim‎.

Assalamualaikum? Holla, blog!

Hari kedua di tahun baru 2015. Semalam (1 Januari), keluar pi Kk. Destinasi asal Suria Sabah. Tapi tak jadi terus pergi 1Borneo pula. Sampai sana, saya macam biasalah, pergi kedai buku. Padahal baru 27 Dec tu pun saya ke sana dan jenguk kedai buku yang ada di 1B tu. Saja je masuk, mana tahu ada novel baru atau stok novel lama baru sampai. Tapi hampa...Times dan Harris takde pun buku baru. Saya sebenarnya nak cari novel Rin Ahmad yang tajuknya Bimbo tapi sedih, belum ada jual kat sini lagi. Kalau tak jumpa, novel dia yang lama pun jadilah. Tapi jangankan yang baru, novel lama dia pun tak jumpa juga.

Lepas baca Arluna, saya terus ketagih nak baca karya Rin Ahmad. Kenapalah saya lambat tahu ada novelis yang best dan super duper best macam dia ni? Kalau tak...tentu tak susah2 saya cari novel2 lama dia. Arluna tu pun asaya tahu sebab follow fp Rose Harissa. Sebelumnya puas cari di Eatons dan POPULAR di Centre Point tapi tak jumpa pun. Balik2 jumpa Arluna aje. Tapi semalam tu, masa nak pulang dah singgah jap di pameran dan jualan buku POPULAR di 1B tu, tak sangka pula terjumpa novel Rin Ahmad, Untuk Semua Dosaku. Happy terus saya bila tengok buku tu. Padahal masa tu saya dah nak pergi kaunter bayar buku Terukir cinta-Anna Lee dan Seseorang Untuk Dinikahi-Ratu Bulan. Tup-tup ternampak pula buku Rin Ahmad tu...tersembunyi sikit sebab buku lain bertingkat2 tingginya sedangkan novel USD cuma tinggal 3 buah je...

Alhamdulillah, ALLAH bagi saya nampak buku tu...sebelum tu dah beberapa kali tengok semua buku bahagian tu. Syukur padaNYA. Lepas dapat buku terus tak jadi beli novel Ratu Bulan. Novel Anna Lee pun ganti dengan novel Marissa. Ikutkan hati nak beli je semua tapi macam biasalah...kena ingat duit dalam wallet. Takpelah...nanti tunggu POPULAR buat pameran jualan di Sandakan pula. Nanti boleh beli banyak2 buku, insyaALLAH.

Pameran Dan Jualan Buku POPULAR Di 1Borneo

Pameran Dan Jualan Buku POPULAR Di 1Borneo

Pameran Dan Jualan Buku POPULAR Di 1Borneo

 Pameran Dan Jualan Buku POPULAR Di 1Borneo

Gambar-gambar kat bawah ni, tempat dorang buat aktiviti...macam belajar mengait. Kat sini juga tempat penulis jumpa peminat. Nak tandatangan semua. Saya lupa siapa novelis yang datang masa tu (novelis wanita). Saya tengok dari jauh je. Nama ada tulis kat belakang tu tapi lupa betul siapa. Ramlee Awang Murshid aje saya ingat sebab kat banner pameran tu, muka RAM. Haruslah dia ada sebab orang Sabah, kan.
 
sesi tandatangan




 
 Pameran Dan Jualan Buku POPULAR Di 1Borneo

No comments: