Sunday, March 6, 2011

Raja lawak 5


Mula2 dulu aku tak suka pun tengok raja lawak ni. Aku rasa dorang ni tak lucu pun sebab kena paksa buat macam2 lawak. Tapi tahun lepas bila ada alex dan kumpulan kecik masuk,aku terus suka tengok rancangan ni. lagi best bila kecik dinobatkan sebagai raja lawak 4.



Tahun ni raja lawak 5, takde peserta dari sabah pun.ok la tu,kalau asyik nak orang sabah je,baik buat rancangan sendiri kan. Walaupun takde sabahan tapi aku tetap minat tengok setiap minggu.jumaat 9pm,105 waktu yang aku nanti2kan untuk menghiburkan hati dan ketawa melihat lawak2 dari peserta yang bertanding.


nazmi

Awal2 lagi aku sudah jatuh cinta dengan lawak selamba kumpulan r2, nazmi dan man.merekalah yang selalu aku tunggu.tiap2 minggu memang persembahan mereka tak pernah menghampakan.aku paling suka masa tema tiru selebriti tu.r2 tiru mj, hahaha...memang sakit perut aku ketawa masa tu bila yg gemuk tu asyik cakap i love u. Man lagi bikin geli ketiak, tiru eric leong dan nasir bilal khan!



Semalam epy dah keluar.dah lama aku rasa dia patut keluar tapi kesianlah pula masa dia diumumkan tersingkir.takpe lah dah banyak pun pengalaman dia timba sepanjang beberapa minggu dia bertahan tu.nampaknya dari segi undian kumpulan balas sentiasa di atas.tak pernah jatuh sejak beberapa minggu yang lalu lagi.sampai 80% lebih.biar betik?!! Dah macam masa af3 waktu tsumawi melanda.

Aku memang tak suka kumpulan balas sebab ada lawak2 mereka yang tak lawak tapi lebih kepada sinis dan menyentuh sensitiviti seseorang.lagi satu kenapa aku tak suka kumpulan balas ini sebab ada lawak2 mereka yang berbaur lucah. Ingat2 lah,kalau nak buat orang ketawa pun...bukan semua penonton raja lawak tu 18 ke atas. Budak2 pun ramai yang tengok juga. Bagilah contoh lawak yang tak membluekan otak budak2 tu.

Apa2 pun aku rasa, inilah juara tahun ni,biasalah sms...apa ada pada bakat,kan. R2,nazmi dan man, tak jadi raja lawak pun takpe. Janji mereka dah buat penonton ketawa dengan bakat lawak sebenarnya mereka.kira oklah tu...lagi pun yang tak menang tu lah yang selalunya menonjol.tengoklah zizan dan johan...contoh paling nyata.

gambar sumber : google



No comments: