Tuesday, November 25, 2014

Ini Blog Yang Aku Suka Baca~part1


Ini Blog Yang Aku Suka Baca~part1

Assalamulaikum...kau rajin tak baca blog orang? Banyak tak blog kau follow? Yang follow blog kau pula ramai tak? Kenapa aku tanya? Owh...saja je nak tanya sebab aku pun suka juga baca blog orang lain. Sebab utama kenapa aku ada blog ialah terpengaruh dengan blog2 yang selalu aku baca tu. Aku tengok best saja dorang tu buat entry lepas tu berpuluh2 orang baca dan komen. Jadi aku pun buatlah juga blog ni. Tapi aku taklah pula berharap berpuluh2 orang datang blog aku ni. Aku sedarlah, aku ni cuma pemblog biasa saja. Yang buat blog untuk kepuasan diri sendiri saja. Tempat untuk meluah perasaan, tempat luah pendapat yang tak ada siapa yang nak dengar, tempat simpan kenangan (macam arkiblah kononnya), bla...bla...bla... Blog suka2, aku tulis aku baca! 

Awal2 pembabitan aku pada blog...adalah beberapa blog yang aku suka sangat baca. Ada satu blog tu milik orang Brunei Myra namanya. Suka sangat baca blognya. Banyak entry tentang kehidupannya sehari-hari. Tapi lepas tu blog dia tutup. Google punya google jumpa balik blog dia tapi blog baru yang cuma ada beberapa entry dan sampai sekarang tak update lagi. Mungkin dah berhenti jadi pemblog. Lepas tu aku suka pula baca blog si Lolly LuvFareda tapi sama juga, dah lama dia tak update.

 Blog Myra

Blog Lolly Luvfareda

Sekarang ni, aku dah jarang jalan2 gi blog orang. Bukan takde masa surf internet...sentiasa. Tapi selalu mengada fb aje. Tak pun wassap 24jam! Gilaksss! Tapi kadang kalau rajin, aku terjah juga beberapa blog yang aku follow sejak dulu lagi. Macam kak jee punya blog...aku suka sebab dia banyak cerita susah senangnya menjadi wartawan dan anak seni dulu. Lepas tu blog dia banyak masakan dan resipi. Aku suka tengok gambar2 masakan dia tu cantik sampai liur aku hampir2 meleleh dari celah bibir ala2 Angelina Jolie ini. Suami  kGee tu jurufoto kalau kau nak tahu. Itulah semua gambar masakan dalam blognya tu cantik sangat.

 Blog Kak Jee

Blog Kak Jee

Ada lagi blog yang aku suka, blog si Diana Ishak. Hehe...memang sempoi habis bahasa di blognya tu. Aku suka sebab dia jenis cakap terang2. Tak sembunyi2...dan tak hipokrit. Banyak saja info dan pengajaran yang aku dapat baca dari entry2nya. Nampak dia macam santai aje tulis satu2 isu tapi sebenarnya ada pengajaran dalam tu. Ada sesuatu yang bermaanfaat boleh kita sedut dari cerita-cerita kehidupannya. Entri2 masa pergi umrah tu, adalah entry yang aku suka baca. Rasa macam aku yang pergi mengadap kaabah sampai tak malu2 aku menangis mengadap lappy!

 Blog Diana Ishak

Blog Diana Ishak

Blog Coretan Perantau Di London pun aku suka juga. Penulisnya  Long Haffiz. Aku follow blog ni dari 2009. Zaman dia belajar di London dan sampailah sekarang dia dah kerja. Suka sangat blognya sebab dia rajin kongsi kisah2 dia masa belajar dulu...kongsi gambar2 dan cerita masa melancong di Eropah. Suka semangatnya, anak melayu yang berjaya.

 Blog Long Haffiz


Blog Long Haffiz

Ada beberapa lagi blog aku suka dan follow yang aku suka baca. Sebetulnya aku banyak follow blog yang best2. Blog orang yang follow aku pun wajib aku follow walaupun masa untuk melawat blog mereka tu jarang aku buat hehe... Blog aku follow lebih 200 lebih...tapi aku tak letak kat tepi tu. Dulu ada letak list...tapi lepas tukar background terpadam pula. Nanti next entry, aku cerita lagi beberapa blog yang rajin aku baca.

credit to:  http://www.longhaffiz.com
              http://www.dianaishak.com/
              http://www.dapurkakjee.com/
              http://lollylurveff.blogspot.com/
              http://fuchsiame.blogspot.com/


No comments: