Wednesday, February 6, 2013

Novel Sungguh Aku Cinta-Anis Ayuni

Novel Sungguh Aku Cinta-Anis Ayuni

Assalamulaikum? Holla, blog!

Kali ini saya nak cerita tentang novel Sungguh Aku Cinta-Anis Ayuni. Saya suka sangat novel ini sebab ada beberapa bahagian dalam novel ini berlatar belakangkan bandar KK dan gunung Kinabalu. Kebanyakan novel yang saya baca sebelum ini semua berlatar belakangkan negeri-negeri di Semenanjung. Sesekali baca novel berlatar belakangkan tempat kita tinggal, memang rasa seronok. Lebih mudah untuk bayangkan suasana tempat itu.

Novel Sungguh Aku Cinta-Anis Ayuni ini mengisahkan tentang Maira yang meminati aktiviti lasak. Masa kat gym dia bertemu dengan Fajar yang menunjukkan minat kepadanya. Beberapa pertemuan yang tak disengajakan berlaku, Fajar cuba mendekati Maira tapi Maira tak layan dan menggelak. Fajar kemudian mengikut Maira ke Lembah Royal Belum. Di sana dia agak rapat dengan Maira. Maira juga agak senang dengan Fajar yang mengambil berat tentangnya. Tapi bila balik KL, Fajar masih gagal untuk mendapatkan no hp Maira.

Dalam satu insiden, Maira membantu Datin Yati yang diragut. Datin Yati tu mak Fajar. Maira ikut trep ke KK dan mendaki gunung kinabalu. Fajar seronok sebab dapat tahu Maira akan turut serta. Maira memang terkejut melihat Fajar. Dia tak sangka asyik berjumpa lelaki ini. Sebenarnya dia baru saja membaca kisah Fajar dalam majalah yang ditunjukkan oleh Ruhi teman sekerja Maira. Ruhi ni sepupu Fajar. Tapi Maira tak mengaku pun kenal Fajar.

Masa mendaki gunung, Fajar begitu ambil berat terhadap Maira. Hubungan mereka semakin rapat tapi bekas suami Maira, Azhan cuba untuk kembali pada Maira. Mak Fajar pula tak nak Fajar kahwin dengan janda. Dia halang hubungan Fajar dengan Maira.

Suami adik Fajar pula meninggal dunia. Kemudian adik Fajar kahwin semula dengan lelaki bujang. Keluarga lelaki itu pula sangat baik dan menerima adik Fajar walaupun dia seorang janda. Mak Fajar insaf dan akhirnya dia restu juga hubungan Fajar dan Maira 😊

Jangan lupa beli novel ini. K, bye.



No comments: