Tuesday, February 26, 2013

novel saat kau kata cinta-anis ayuni

novel saat kau kata cinta-anis ayuni

kali ni aku buat entry tentang novel saat kau kata cinta-anis ayuni. aku baru je beli novel ni masa ke eaton's hari tu. novel saat kau kata cinta-anis ayuni ini mengisahkan tentang percintaan hijaz dan darwina di zaman peresekolahan. masa pkln, darwina berkawan rapat dengan nuril. beberapa tahun kemudian, darwina bertemu dengan nuril. darwina kecewa bila tahu nuril bercinta dengan hijaz di luar negara. darwina terus menyepi diri dan membuat hijaz tertanya2 kenapa darwina melupakan janji2 mereka dulu.

darwina kemudian bercinta dengan azril. semasa darwina bercuti di uk dia bertemu dengan syafi. syafi sentiasa menemaninya sepanjang dia di uk. banyak kenangan mereka sepanjang dia di uk. syafi memang melayan dia dengan baik. darwina pulang ke malaysia semula dan mahu berkahwin dengan azril tapi dia kecewa bila isteri azril muncul. rupanya azril sudah berkahwin dan punya 2 anak. isteri dan anaknya tinggal di australia sebab isteri azril belajar di sana. itu yang menyebabkan azril sering ke australia. 

hijaz muncul semula. dia mahu menyambung cintanya dengan darwina. sebenarnya dia berkahwin dengan nuril dulu sebab mahu menyakiti hati darwina yang tiba2 menyepi dan tak mahu menemuinya. nuril yang beriya2 dalam hubungan mereka. perkahwinan mereka pub tidak bahagia. tapi darwina tetap menolak hijaz sebab tidak mahu melukakan hati nuril.

dalam masa yang sama syafi pulang ke malaysia. bila dia tahu darwina sudah putus cinta dengan azril, dia pun lamar darwina. darwina terkejut sebab selama ini dia dengan syafi tidak punya apa2 hubungan. dia menganggap syafi seperti abangnya. tapi syafi sukakan darwina sejak kali pertama berkenalan dengan darwina masa di uk dulu. hijaz masih mencuba meraih cinta darwina tapi akhirnya darwina menerima lamaran syafi. hijaz kembali semula dengan nuril dan anak mereka yang baru lahir. the end la...

komen aku? aku suka novel ni sebab watak syafi yang cool. tapi dalam masa yang sama aku macam rasa muak part melancong2 ni...terlalu banyak cerita tentang satu2 tempat tu yang mereka lawat. macam baca rencana pelancongan pun ada. kalau selit sikit2 tu kan lagi cantik novel tu. lagi satu aku tak berkenan dengan nama2 dalam novel ni semua macam pelik dan tak cantik je aku rasa. lebih2 lagi nama hijaz tu... apa2 pun aku tetap suka novel saat kau kata cinta-anis ayuni ni. aku memang baca semua novel kak anis ayuni. rasa serasi dengan style penulisannya. 

No comments: